duminică, 4 noiembrie 2007

De ce romanii sunt sursa tuturor relelor in Italia

Exista multe simulitudini intre Italia si Romania, acestea nu se opresc la nivelul limbii si a mentalitatii, ele se extind si la nivelul politic.

Aceiasi nepasare fata de cetatean se regaseste si in Ro si in It.
Cum dracu sa lasi cativa barbari sa se aseze ilegal in tabere improvizate langa oras?
Si sa nu faci nimic timp de ani de zile?

As vrea sa-i intreb pe politicienii Italieni:
De ce nemtii nu mai au probleme cu romanii? Ca si in Germania avem trecere libera.

Acum incearca sa arunce vina pe romani, parca ei ar fi cea mai rea natie si nu se putea face nimic impotriva ei.

Romanii care s-au dus acolo nu erau condusi de Attila hunul sau de Ben Laden.

Propaganda xenofoba din Peninsula incearca sa mascheze incompetenta politicienilor.

In acelasi timp in Romania se spune ca tiganii sunt de vina, de parca nu ar fi hoti si ucigasi romani pe lumea asta.

Romanii sufera de un soi de narcisism national:

Noi nu suntem vinovati, ceilalti ne-au tradat. Noi suntem urmasii Romei si a celor mai viteji dintre traci.

Nu sunt eu vinovat, e tiganul, e vecinul, e soarta de vina.

Cand vom simti vinovatia propriilor greseli si vom face ceva pentru a repara, si a nu repeta greselile, atunci vom evolua.

Dar asta nu se poate prin lege sau prin programe europene. Schimbarea trebuie sa o facem noi in noi, caci acolo este raul.

E comod ca putem arunca vina pe tigani, in felul asta ne pastram imagine nealterata si sentimentul de vinovatie departe.

Daca noi am fi civilizati si superiori cultural, tiganii ar trebui sa ne copie obiceiurile, nu noi sa le ascultam manelele infecte.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Da... aici sunt multe de spus...

Romani... si eu sunt roman...

La una din deplasarile de lucru din Franta, am fost intrebat la un moment dat de un coleg francez, evident in franceza, "Daca merg in Romania, ce sa vizitez ?". Mi-a luat ceva timp sa-i raspund... chiar nu stiam ce sa zic... Dar asta este un subiect care poate fi dezbatut separat.

Revenind la romani, adica la noi, am citit intr-un ziar, nu mai stiu care si-mi pare rau, ca cineva a scris o carte referitoare la natia romana, ce fel de oameni sunt romanii. Concluzia a fost in mare ca romanii sunt o natie cu mintea ascutita, inteligenti dar care prefera, in cazul in care nu le convine ceva, sa stea pe margine, sa comenteze si sa nu se implice. Perfect adevarat ! O asemanare mai izbitoare ca acesta nu putea fi facuta ! De ce sustin aceasta concluzie ? Am lucrat in cateva locuri destul de aglomerate, companii cu multi angajati, multinationale, unde majoritatea angajatilor erau nemultumiti de anagajatorii lor. Bun, asa o fi...
Dar am si eu o intrebare... Ce am fi facut noi, romanii, daca nu veneau companiile externe sa creeze locuri de munca ? Va spun eu... bisnita, talciocuri, piete. Multi dintre noi eram distribuitori, agenti de vanzari, consilieri vanzari s.a.m.d. A doua intrebare... Vreau sa stiu si eu cateva companii de succes cu capital romanesc, din mediul privat. Cate nume putem da ? 2, 3 maxim 5 ! Concluzia mea... sa spunem "Multumesc !" pentru ca astfel putem avea niste locuri de munca decente la noi in tara.

Referitor la intrebarea "De ce suntem asa si nu altfel ?" eu am ajuns la urmatoarea concluzie: istoria ne spune ca anii 1800, domnirea fanariota, au fost cei mai negrii din istoria romaneasca, dupa care au urmat doua razboaie mondiale si un regim comunist, cel din urma distrugand tot ce era mai bun, intelectual, diplomat, promovand nulitatile si mediocritatea. Deci dragi romani momentan consider ca continuam de unde am ramas la 1800 deci mai este cale lunga... Tot ceea ce putem face este sa nu mai comentam atat ci sa incercam, fiecare cum poate, sa facem din tara asta un loc de trait mai bun !