duminică, 6 noiembrie 2011

Baiatul rau si boierii buni

Dupa ce ani de zile pe vremea comunismului am fost indoctrinati cu lupta gloriasa a lui Stefan cel Mare si Vlad Tepes impotriva turcilor, acum circula ideea periculoasa ca boierii care au negociat cu turcii, ne-ar fi salvat de invazia turca.
Oare turcii ar mai fi negociat ceva daca nu se temeau de Tepes?
Nu, ca drept dovada sta perioada fanariota cand nu a avut cine sa le tina piept si au facut ce au vrut.
O alta teorie este ca tarile romane nu erau pe directia strategica a turcilor si din motivul acesta le-au garantat o oarecare independenta. Dar turcii s-au dovedit destul de tari pentru a cuceri Ungaria si a ajunge la Viena. Tarile romane ar fi fost un fleac.

Oare ce i-a oprit? Un popor destul de darz pentru a-si apara credinta si tara?
Nu subscriu la ideea ca romanii sunt cei mai bravi si drepti dintre traci sau ca i-am batut pe toti care ne-au atacat, sau ca nu am reusit din cauza strainilor, dar daca am fi fost un popor de lasi si fatalai, am fi disparut de pe fata pamantului.

Niciun comentariu: