luni, 14 mai 2012

Trestia se indoaie dar nu se rupe

Recent am vazut pe wired.com niste documente ale Pentagonului din care reiese ca o parte a armatei americane ia in considerarea stergerea de pe fata pamantului a Islamului.
Nu stiu daca este pozitia oficiala a Pentagonului sau doar a unor capete infierbantate, dar viziunea este simplista si redusa la principiul aplicat in vestul salbatic: 'un indian bun este un indian mort'. Ori nu mai suntem in vestul salbatic, America nu poate sa faca ce vrea.(Iranul o tara islamica a rezistat destul de bine presiunii SUA, sprijinita de China si Rusia.)
Poate ca SUA va invinge toate tarile islamice care nu vor fi sprijinite de China si Rusia deoarece au si ele probleme cu musulmanii, dar va ajunge asa slabita incat va fi o prada usoara pentru aceste 2 puteri.
Totusi documentul m-a pus pe ganduri: cum au rezistat romanii expansiunii islamice? Imperiul otoman a fost un imperiul musulman, care pana la 1877 era la Dunare.
Cred ca am rezistat deoarece am avut niste valori pe care nu le-am negociat: Constatin Brancoveanu a preferat sa moara impreuna cu fii sai decat sa renunte la credinta stramoseasca.
A doua caracteristica a fost ca am stiut sa ne adaptam la alte culturi si am stiut sa negociem.Dimitrie Cantemir intelegea foarte bine cultura otomana dar a stiut sa traga sforile pentru a ajunge pe tron,desi inclina spre vest.
A treia caracteristica a fost ca am luptat cand a trebuit, pentru a avea mai multe posibilitati la negocierile noastre.
Daca vestul vrea sa reziste presiunii musulmane, trebuie sa-si defineasca niste valori pe care sa le apere cu orice pret. Pare ciudat ca intr-o societate democratica,pluralista este nevoie ca anumite valori sa fie acceptate adevarate apriori dar si in matematica  la baza oricarui sistem logic stau niste axiome.
Nu stiu ce axiome se pot extrage din hedonismul ce caracterizeaza Occidentul acum.

Niciun comentariu: